Spel är ett samlingsnamn på aktiviteter som vänder sig till dig som vill praktisera dina bridgekunskaper.
De flesta speltillfällena inleds med en kortare lektion på något intressant tema.

Därefter praktiserar vi bridge, kommenterade brickor eller lagda givar med eller utan kommentarer. Varje pass har partnergaranti.

Spelpasset är normalt 3 timmar.

SPELAS PÅ REALBRIDGE tillsvidare och startar igen 11 januari

D-serien på tisdagkvällar (18.30) är aktiviteten för dig som är på väg in i klubbens ligasystem. Självklart är du välkommen även om du just börjat i “Ligan” och vill träna lite extra. Vi spelar 2*10 brickor och det är lagspel det handlar om. Du bör gå minst kursen Bättre Bud men det är inget krav. För deltagande krävs medlemsskap i Bridgeförbundet, som första året är gratis.

Du får:

• Givsamling när du lämnar spelkvällen
  • Lektion på ett speciellt tema innan spelstart
  • Analys av två brickor från kvällens spel (i mån av tid)
  • Priser där terminens vinnare får spela en tävling med någon av skolans lärare.
Pris: 110 kr som betalas i samband med anmälan

Hjärtligt välkommna önskar Nya Bridgeskolan!

Fredagsgodis

Fredagar 11.00 – 15.00

För dig som går/gått kursen Bridge Plus eller motsvarande och vill ta det första steget mot tävlingsbridge är Fredagsgodis en bra start.

Eftersom tävlingen vänder sig till de som just börjat tävlingsspela gäller högst ruternål eller hcp 40, (Högre mästarvärdighet kan tillåtas efter överenskommelse med tävlingsledaren)
Vi spelar 21 brickor med en kortare fikapaus i mitten. From 2012 är det medlemskrav för att deltaga i tävlingen.

10.30 har vi en frivillig lektion  där vi går igenom Veckans problem

Startavgiften i Fredagsgodis 120 kr och vi spelar om mästarpoäng.

Resultat från Fredagsgodis hittar du på S:t Eriks resultatsida

Vi förutsätter att alla är minst dubbelvaccinerade och stannar hemma vid minsta symtom.

Välkomna till en trivsam tävling i lugnt tempo.

Bud & Spel startar 24 januari

Måndagar  10.30 – 14.30
Onsdagar  10.30 – 14.30

På Bud & Spel får du träna både budgivning och spel.

Bud & Spel är uppdelat i två nivåer – GB, Bättre Spel och Bättre Bud i nivå 1, Plus och högre i nivå 2.

• Vi börjar med en lektion där vi behandlar spelteknik och några budproblem. Dessa uppgifter har du fått hem gången innan så att du kan förbereda dig lite innan lektionen.
  • Om du inte deltog i passet innan kan du hämta hem nästa veckas lektionsuppgifter under rubriken ” Veckans läxa”
  • Därefter genomför vi en budträning som är anpassad till din nivå. Se exempel
  • Vi har även en avancerad budträningsnivå för dig som börjat med tävlingsspel Se exempel
  • Resterande tid har vi övningsspel med våra Bridgeträningsbrickor och de som vill spela klubbens partävling kl 12 anmäler sig som vanligt dit.
Bordsavgift 160 kr (för de som deltar i klubbens partävling, 60 kr) Förköpshäfte 10 kuponger 1450 kr.
Det är ingen föranmälan och du är välkommen även utan partner då vi har partnergaranti.

Välkomna!

Nu kan du köpa ett förköpshäfte 10 kuponger
för 1350 kr direkt i vår webshop.
Visa upp kvittot när du besöker Bud & Spel nästa gång så får du ditt häfte.

Givetvis går det bra att köpa häftet på plats, men då är priset 1400kr.

På Bridgeträning – DAG kan du och dina kompisar spela våra lagda brickor med kommentarer. Ni spelar 16 brickor i eget tempo och våra brickor följer Nya Bridgeskolans kursböcker.

Du behöver inte föranmäla dig och du behöver inte gå någon kurs eller vara medlem.

Bäst är förstås att komma i par.
Vi fortsätter med partnergaranti i Bridgeträningen.

Torsdagar 11.00-14.00
Startar 13 januari

Bordsavgiften är 100 kr per spelare.
Det går bra att betala med smartcard och då betalar du bara 90kr.

Välkomna!