Realbridge- en ny plattform för onlinebridge

Nya Bridgeskolan kommer att testa den nya plattformen Realbridge.

Realbridge är skapad i England och används idag av de flesta engelska bridgeklubbar.

Den stora skillnaden jämfört med Bridge Base Online  (BBO)  är att man ser och hör varandra dvs det liknar riktigt bridge.

För tävlingsledningen finns det också bättre möjligheter att arrangera tävlingar och alla scorer är väldigt lättillgängliga. En annan stor fördel är att man inte behöver något konto utan alla som anmält sig till aktiviteten får en länk som man klickar på. Efter inloggningen kommer man sen till  bridgelobbyn och kan välja bord..

Här kan du läsa mera om Realbridge  på Svensk Bridge:s forum

Linneas inlägg visar upp en del av Realbridge och nu har hon gjort en manual på svenska.

Här hittar du mera info om uppstarten i vår lilla manual hur man kommer igång.

Här kan du göra ett kamera och mikrofontest på Realbridge hemsida samt läsa om vilken tekniks utrustning som rekommenderas.

Kommande aktiviteter på Realbridge med Nya Bridgeskolan:

Preliminära tider för testspel på Realbridge. Testspelet varar ca 1 timme och är gratis. Ni behöver inte ha någon partner om ni provar Realbridge.
Vi kommer att prova utan föranmälan därför gäller först till kvarn (max48st vid varje tillfälle och jämna bord)

11 april 17.00 -18.00   Gratis testspel

Ingen föranmälan

Länk till testspelet 11 april kommer här